donderdag 13 juni 2013

citroen-rabarber-muffins

Rabarber, elk jaar is het weer genieten als ik het in de winkel vind.

Ik bakte er muffins van, glutenvrij en suikervrij:

Meng in een kleine kom:
1 cup (1 cup = 250 ml) kokosmeel,
halve theelepel bakpoeder
kwart theelepel zout
rasp van 2 biologische citroenen

Meng in een grote kom:
6 eieren
flinke scheut gembersiroop
sap van 2 citroenen

Smelt in een pannetje:
kwart cup kokosolie
een derde cup honing

Meng de natte ingredienten,
voeg de droge ingrediënten erbij.

Snijd twee stelen rabarber in kleine stukjes,
meng die door de rest.
Vul muffinvormpjes met het deeg
en bak een half uur in een voorverwarmde oven op 160 graden.

De muffins zijn wat vochtig, maar smaken heerlijk,
een beetje cheesecake-achtig, volgens Grote Dochter...

2 opmerkingen:

  1. Ohohoh wat heerlijk. Ik ga ook eens op rabarberjacht, mmmm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhh wat klinkt dit heerlijk!Het water loopt me in de mond!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...