zaterdag 9 februari 2013

rustgevende havermoutkoekjes

Ik kon me niet bedwingen,
jongste dochter zei nog: 'Je zou geen kookboeken meer zou kopen.
je hebt geen plek meer op de plank...'
Maar ja... ik deed het toch en kocht een gezond kookboek, 
waaruit ik al het een en ander kookte
en gisteren iets bakte:
 Heul gezond smakende, in het geheel niet zoete, goed vullende
rustgevende havermoutkoekjes met een flinke bite.
 Er staan heerlijke dingen in het boek,
maar deze koekjes slaan bij de kinders niet zo aan ;-(
Of zoals Groet Dochter scherp zei:
'Die koekjes die je hebt gebakken...
zijn NIET lekker.
Fijn als je kinderen zo duidelijk zijn, weet je wel waar je aan toe bent...
 Nietemin vind IK ze wel lekker en wil ik toch het recept met jullie delen,
want ze zijn supergezond,
en wie wil nu géén gezond koekje eten?

Pureer 4 rijpe bananen met 3 eieren, flink wat kaneel en kardamom
en 4 eetlepels gesmolten kokosolie.
Voeg er vervolgens 300 gram havervlokken, 100 gram amandelmeel
en 100 gram haverzemelen door.
 Voeg er een flinke plens ahornsiroop bij, een flinke hand gehakte gemengde noten,
4 eetlepels zonnebloempitten, 4 eetlepels pompoenpitten, 4 eetlepels geraspte kokos,
6 gehakte gedroogde abrikozen, een flinke scheut citroensap en een snufje zout.
Goed roeren.
Koekjes vormen. Op een bakplaat leggen, ik had 2 bakplaten vol.
45 minuten bakken op 150 graden.
Ze zien er gezond uit,
ze zijn het ook.
Voor wie van zoet houdt kan er beter niet aan beginnen,
maar wie een gezond en vullend tussendoortje wil: give it a try!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...