woensdag 11 juli 2012

brownie zonder gluten en zonder suiker

Ik kocht dit kookboek
en bakte er al eens brownies uit, met suiker en meel.
Er staat echter ook een recept in het boek
van brownies zonder suiker en zonder meel, oftewel gluten- en suikervrij!
En dit weekend was ik in een bakmood
en bakte ik ze eens een keer.
Mmmmmm!
Ze staan er niet scherp op, dankzij mijn telefoon,
en het was een wat kruimelige toestand
maar ze zijn wel heerlijk, en smeuïg,
getuige het lege schoteltje:
En nu willen jullie dat zelf wel eens proberen?

Doe dan het volgende:
Snijd 100 gr santen in stukjes boven een steelpannetje.
Breek er 200 gr pure chocolade (minstens 70 % of raw chocolate zonder suiker) bij,
laat dat op een laag vuurtje samen smelten.
Als het gesmolten is van het vuur af nemen.
Voeg 50 ml rijststroop of agavesiroop toe,
een theelepel vanille-essence en een half blik kidneybonen (uitgelekt).
Pureer met een staafmixer.
Voeg 1 afgestreken dessertlepel bakpoeder toe,
een mespunt zout en een halve theelepel kardamompoeder.
Roer tot een homogeen beslag.
Stort in een lage vierkante schaal
en bak 25 minuten in een voorverwarmde oven op 170 graden.

Laat goed afkoelen alvorens je er stukken van snijd.

Smakelijk!

6 opmerkingen:

  1. Ik zou van tevoren niet zeggen dat kidneybonen lekker zijn in een zoet gerecht. Misschien toch eens proberen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak altijd kidneybonenschotel met cacao en kaneel, heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een nieuwsgierige vraag. Staan er in dat kookboek meer gluten vrije recepten?
    Bedankt voor het delen van dit recept (en voorproeven), deze ga ik zeker ook proberen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. uuuuuuuuuuu , wat zijn santen ?????

    BeantwoordenVerwijderen
  5. # Sandra: het is een vegetarisch en veganistisch kookboek, vooral groenten dus, maar vooral plantaardig. Er staan dus ook recepten met granen in.
    # Rita: santen is een blok kokoscreme, kun je gewoon bij Appie halen bij de ketjap-afdeling.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...