donderdag 12 januari 2012

op zoek naar... de beste voeding # 3

 Zoals beloofd: de perenmuffins vandaag...
(het boek dat ik heb is in het engels, dus de maten ook...
ik heb nu effe geen zin in omrekenen, 
al deed ik dat bij het bakken natuurlijk wel ;-),
ik verdubbelde zelfs de hoeveelheden, 
omdat we met 5 heel wat weg zullen stouwen...)
We proefden ze en ze werden lekker bevonden,
de rest ging in de vriezer voor as maandag, dinsdag, woensdag....

Zeef anderhalf cup zelfrijzend bakmeel in een kom
en voeg daarbij een halve cup suiker, 1 ei, driekwart cup (soja)melk,
1 kwart cup zonnebloemolie en een halve cup kleine stukjes peer:
 Roer goed door elkaar, en plop het beslag in muffinvormpjes:
en bak ze daarna 20 minuten in een voorverwarmde oven op 180 graden,
af laten koelen, en smullen maar!
Is dat makkelijk of niet?

3 opmerkingen:

  1. Thanks! Ik heb hem opgeslagen om morgen uit te proberen. Ik was me net aan het afvragen wat ik met mijn laatste winterperen zou gaan aanvangen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohhhh die zijn zo lekker. Dat ik vrees dat ik morgen ook een blikje ga bakken met muffins!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je wil reageren! Ga vooral je gang, ik geniet ervan...

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...